У сучасній школі добре розуміють важливість вивчення англійської мови. Переважно діти починають її вивчення у першому класі. Всі ми знаємо, що подальша якісна освіта, наприклад, у сфері технологій або медицини, практично неможлива без знання англійської мови. Але, за іронією долі, викладання англійської у рамках школи майже завжди приречене на невдачу. І сьогодні ми хочемо пояснити чому.

ПРИЧИНА ПЕРША

Чомусь очікується, що діти оволодіють усіма аспектами іноземної мови одночасно. Замість того, щоб спочатку вбирати в себе звуки мови так, як це відбувається з рідною мовою, вже доволі дорослих дітей змушують слухати звуки, дивитися на букви, які можуть бути з геть іншого алфавіту, вивчати абстрактні правила граматики, що збивають з пантелику. Слухання, розуміння, читання, письмо та усне відтворення цих нових та чужих звуків – все це різні навички.

Дітям важливо спочатку налаштувати свій слух на мову (слухаючи її), потім говорити, а тільки потім читати й писати. Це природній розвиток речей на рідній мові. І таким самим має бути принцип вивчення другої мови.

ПРИЧИНА ДРУГА

Учням не вистачає часу на говоріння. Вивчення мови потребує складної та тонкої взаємодії вокалізації та слуху. Ми чуємо себе та коригуємо наші зусилля. У більшості ситуацій у класі учнів просять повторювати або декламувати в групах, що ускладнює вчителю можливість чути індивідуальний голос учня. Доволі часто невелика частина «зіркових» студентів у кінцевому результаті домінує у доступному для виступу часі. Сором’язливі та невпевнені в собі учні відходять на другий план і можуть роками вчитися, не маючи можливості почути, як вони говорять англійською.

ПРИЧИНА ТРЕТЯ

Студенти не отримують достатньої кількості прямих контактів. У звичайному класі у вчителів немає часу на роботу один на один.

ПРИЧИНА ЧЕТВЕРТА

Страждає вимова. Недостатня кількість носіїв мови часто означає, що приклад вчителя, на якому учні повинні моделювати свої зусилля, від початку помилковий. Часто англійську можуть викладати вчителі, які самі не є її носіями. Їх англійська з сильним акцентом аж ніяк не допомагає учням оволодіти правильною вимовою.

ПРИЧИНА П’ЯТА

Учні більш старшого віку схильні стидатися або навіть боятися балакати перед аудиторією. Оскільки письмові тести роблять акцент на розумінні прочитаного та здатності до письма, шкільні системи в усьому світі випускають учнів, які можуть читати англійською на рівні середньої школи (або вище), але не можуть спитати дорогу або зробити замовлення в ресторані. Нездатність засвоїти чужу мову або хитрий іноземний звук, поглибити словниковий запас за допомогою правильного синтаксису, змушує багатьох учнів розвивати неприязнь до мов.

ПРИЧИНА ШОСТА

Успіх учня часто залежить від здатності викладати факти. Зворотній зв’язок зазвичай обмежується виправленням, тобто вказуванням на те, що не так у домашньому завданні або тексті. При такому підході діти привчені боятися виправлень кожного разу, коли вони відповідають.

Всі ці шість причин у сукупності працюють проти придбання успішних та вільних мовних навичок. Посередні результати тестів з англійської в багатьох країнах підкреслюють фундаментальну неспроможність цього традиційного методу вивчення другої мови.

Ліки простіше, ніж ви думаєте. Дізнайтеся більше про те, як ваша дитина може вивчити англійську, у центрі Хелен Дорон.